In beweging met het Nederlands Dans Theater

`Alles is in beweging` is een gedachte die centraal staat op de Panta Rhei scholen, letterlijk en figuurlijk. In het kader van deze gedachte kregen de leerlingen van groep 6 t/m 8 op maandag 26 maart een energieke dansworkshop van het Nederlands Dans Theater.

Een mooie manier om de leerlingen met de kunstvorm dans in aanraking te laten komen, met als uitgangspunt het dansen te ervaren door niet alleen ernaar te kijken, maar ook door zelf te bewegen en dans te maken.

Lotta en Fleur uit groep 6 schreven het volgende verslag:
Maandag kwam het Nederlands Dans Theater een les geven over moderne dans. We kregen les van Manouk. Ze is een dansjuf van het Nederlands Dans Theater. Zij heeft ons een moderne dans geleerd. Dat betekent dat we vooral bewegingen uit het dagelijkse leven in een dans moesten doen. Daarna leerde ze ons een dansje dat ze daar in het theater ook doen. Ze leerde ons dat er heel veel manieren zijn om te dansen. Je kunt het heel klein of groot doen, heel snel of langzaam en je kunt door de hele zaal dansen of op één plek. Het was heel leuk en we hebben heel veel geleerd. Later mogen wij ook naar het Nederlands Dans Theater en dan zien wij het dansje dat we hebben geleerd ook in het echt.

Wij danken het Nederlands Dans Theater voor deze inspirerende manier van bewegen!

• dans.jpg